AdBlue un SCR sistēmas uzturēšana
Mūsdienu auto ražotājiem tiek izvirzītas ļoti augstas ekoloģiskās prasības. Kā viena no tām – izplūdes gāzēs nedrīkst pārsniegt noteiktu daudzumu kaitīgo vielu. Auto ražotāji krietni nopūlas, lai radītie jauno paaudžu dzinēji būtu gan jaudīgi, gan ekonomiski un arī ekoloģiski.
AdBlue pirmsākumi meklējami tieši kravas auto nozarē, kur savulaik tieši tā bija vienīgā vieta, kur saredzēja iespēju mazināt kaitīgos izmešus ar īpašu ķīmisko savienojumu palīdzību. Nepagāja ilgs laiks līdz šo sistēmu ieviesa arī vieglo auto ražotāji.
Kas ir AdBlue un kāds ir tā uzdevums?
Tas ir šķidrums bez izteiktas krāsas, kas tiek izmantots auto iekšdedzes sistēmā jeb iekārtā – SCR (Selective Catalytic Reduction), lai līdz minimumam mazinātu kaitīgo vielu izmešus, kā slāpekļa oksīdu (NOx), no dīzeļdzinēja.
Pēc savas būtības AdBlue ir cilvēkam, dzīvniekiem un videi pilnīgi nekaitīgs ķīmisks savienojums. Tā pamatā ir 67% H2O jeb parasts ūdens. Otra lielākā šķīduma sastāvdaļa – 32,5% – ir attīrīts karbamīds.
SCR iekārta parūpējas, lai ķīmiskā veidā sadegušas degvielas radītās slāpekļa oksīda gāzes un cauri kvēpu filtram izsprukušās cietās daļiņas jeb sodrēji sadalītos gluži nekaitīgos reizinātājos – ūdens tvaikā un slāpeklī. Lai tas, kas beigu galā izkļūst no izpūtēja gala ir pilnā mērā nekaitīgs un dabai draudzīgs. Tātad – šķidrums palīdz attīrīt izplūdes gāzes no bīstamajām vielām.
Kopumā šī tehnoloģija pamatojas uz atsevišķu, no dīzeļdegvielas, tvertni tieši priekš AdBlue šķidruma. Tālāk no šīs tvertnes pa speciālu sprauslu SCR izplūdes sistēmā tiek iesmidzināts noteikts AdBlue daudzums, kur lai panāktu samazinātu kaitīgo vielu izmešu daudzumu, vēlamais rezultāts tiek panākts ķīmiskas reakcijas ceļā.
Ļoti svarīgi ir:
Sekot līdzi AdBlue līmenim tvertnē, ko jaunākiem auto modeļiem, līdzīgi kā citus šķidruma līmeņus, redz borta datorā. Laicīgi nepapildinot AdBlue līmeni var iedzīvoties nepatīkamos brīžos – vadības sistēma ierobežo spēka agregāta jaudu līdz pat 60 procentiem, līdz pat bloķētam dzinējam un vadības bloka programmēšanai.
Lai sistēma strādātu korekti, arī sprauslas AdBlue izsmidzināmajam daudzums SRC sistēmā jābūt korektam.
Kurbads kravas auto serviss veic visa veida remontdarbus, kas saistīti ar SCR sistēmu un AdBlue. Vai tas ir bojāts katalizators, līmeņa sensors, sprauslas, NOx sensors, elektroniskā vadība, sūknis vai citi elementi, Kurbads kravas auto serviss atradīs bojājumu un veiks remontdarbus.
Vēlies kļūt par klientu? Aizpildi pieteikuma formu vai zvani +371 278 71 999.